در مورد علم آرگونومیک چه میدانید

۰۳ آبان ۱۴۰۰ | ۰۹:۴۸ کد : ۴۲۷۰ سلامت در محیط کار
تعداد بازدید:۳۴۸

در مورد علم ارگونومیک کار با کامپیوتر چه میدانید؟

ارگونومیک رشته‌ای است علمی که به درک تعاملات میان انسان و اجزای یک سیستم می‌پردازد و نیز حرفه‌ای است که بر مبنای کاربرد نظریه، اصول، داده‌ها و روشهای معین به طراحی می‌پردازد تا راحتی انسان و کارآیی سیستم را به حداکثر برساند.

رعایت معیارهای ارگونومی کار با رایانه : می توان بدون آسیب جسمی از کامپیوتر بهره برد

سلامتی شما خیلی مهم است ؛ به حدی که مطالعه در خصوص آداب کار با کامپیوتر و روشهای بهینه کاربری فیزیکی کامپیوتر مانند دیگر جنبه های کاربری مهم و اساسی است. به گونه ای که حتی سفتی و نرمی کلیدهای صفحه کلید می تواند در بیماری های مربوط به عضلات دست شما موثر باشید.

به خود وسلامتی اتان ارزش قایل شوید حتی اگر مدت کوتاهی با کامپیوتر کار می کنید این امر مهم است اما اگر کاربر حرفه ای کامپیوتر هستید وبه دلیل شغل و حرفه اتان روزی ۸ تا ۱۰ ساعت با رایانه سروکله می زنید؛ سعی کنید قبل از هر چیز علم ارگونمیک و یا دانش کار با رایانه را به خوبی دریابید؛ تقاضای یک میز مناسب بکنید؛ حتمی از صندلی های چرخ دار و چرخان کامپیوتری استاندارد بهره ببرید.

 

رعایت معیارهای ارگونومی باعث می‌شود که شما بیشترین استفاده را از کامپیوترتان ببرید در همان حال که از ناراحتی حاصل هم دور بمانید. مقصود آن است که باید محل کارتان را طوری ترتیب دهید که با نیازهای فردیتان و نوع کاری که می خواهید انجام دهید سازگار باشد.

سازماندهی محل کار

شیوه‌ای که شما اجزاء جایگاه کاریتان را سازمان می دهید احتمال مهمترین چیزی است که برای راحتی کار باید مورد نظر قرار دهید. با چند دقیقه فکر کردن درباره بهترین موقعیت تجهیزات کاریتان میتوانید هم باعث صرفه‌جویی در زمان و انرژیی که صرف‌ میکنید شوید و هم به موثرترین وجه از فضا استفاده کنید.


نظر شما :